Powered By Blogger

ALL ABOUT MYSELF

My photo
nama diberi Muhammad Aizat Bin Ismail..mempunyai 6 org adik beradik dan aku yg bongsu.asal serdang,selangor..sekarang nie aku blaja kat UiTM Shah Alam..ambil jurusan diploma pengajian sukan..sekarang dah semester 2..perjalanan still jauh lagi..still ade 4 sem yg perlu ditempuhi..harap sem2 dpan dpt result yg cemerlang..dan dapat mnamatkan pgajiaan dgn result yang boleh dibanggakan!!!InsyaALLAH..

HARI PERTAMA

Aku dikejutkan seawal pukul 5 pagi..memang ngantuk giler time 2..mata masing2 kuyu je..maklum le tdo xckup..pastu ktorg sembahyang subuh berjemaah..time 2 group aku nye time utk jadi imam..tapi aku xterpilih..amer yang jadi imam time 2..selesai je solat subuh ktorg trus bersiap utk berangkat ke Tanjung Harapan,Tasik Chenderoh yang merupakan tapak perkhemahan kem outdoor utk sem nie..pas da siap packing barang ngan masukkan barg2 dalam bas,kira2 pkul 10 ktorg bertolak ke Tasik Chenderoh..spanjang pjalanan 2 xbyk bende yg dibuat..ktorg just tdo pastu makan sikit2 bekalan yang dibawa..pastu ktorg benti jap kat r&r Tapah..mase 2 ktorg diberi mase sejam utk naik balik dalam bas..ktorg manfaatkan mase yang diberi dgn mengisi perut yang dalam keadaan kelaparan..pastu ktorg beli serba sedikit makanan utk di makan spanjang pjalanan..kire2 pkul 5 baru ktorg sampai kat tempat yang nk dituju..pastu ktorg trunkan beg dari bas..ktorg kene jalan utk sampai ke tapak kem..agak jauh jugak kne jalan..memang xlarat..dgn jalan yang berbukit dan dengan beg yang berat perlu dibawa,serious penat giler..da sampai tapak kem ktorg letak beg2 ktorg bawah khemah pusat yang telah siap tersedia..pastu ktorg kene kemas barang2 yang ktorg da bawak..barang2 utk masak ngan barang2 utk aktiviti..time 2 plak ujan..tp ujan bukan penghalang..dalam ujan yang agak lebat 2,aku ngan kawan2 pasang khemah dome-shaped..pastu ktorg tolg dirikan khemah A-shaped..then aku tolg cikit2 pasang lampu kt tapak perkhemahan..susah gak pasng lampu nie..cubaan kali pertama utk nyalakan lampu,gagal..wayar yang ktorg ikat terputus..cubaan kedua cume 2 lampu je idup..ade kesalahan cantuman wayar..xigt cubaan keberapa,barulah semua lampu berjaya dihidupkan..kerje2 2 selesai agak lambat jgak..nak dekat maghrib baru keje2 2 berjaya disiapkan..pastu ktorg solat berjemaah kat dalam khemah pusat..pas solat maghrib,ktorg adakan bacaan surah yasin..selesai bace surah yasin,ktorg smayang isyak berjemaah..pas selesai smayang isyak,tiba lah mase utk ktorg makan..agak tekejut jugak la makanan ktorg disajikan dalam dulang..tapi syok jgk..lebih mengeratkan tali persahabatan antare ktorg dalam ahli kumpulan..selesai je makan ktorg disuruh oleh cik-cik fasi utk amek beg ktorg sbb drang nak amek barg2 yang xspatutnye ktorg bwak..aku nye deodorent kene amek..pastu aku nye minyak rambut ngan cuci muka..paling sdey makanan aku pun cik-cik fasi amek..hurrm tp xpe..cik-cik fasi kate nnt drang bagi balik..hurrm..pas2 ktorg diberi tempat kediaman..bdak2 laki sume dapat kat khemah A-shaped..mmg padat la dalam khemah 2..pas letak2 barang2 dalam khemah 2 dgn keadaan yang tersusun..ktorg pun tdooooooooo....

0 comments: