Powered By Blogger

ALL ABOUT MYSELF

My photo
nama diberi Muhammad Aizat Bin Ismail..mempunyai 6 org adik beradik dan aku yg bongsu.asal serdang,selangor..sekarang nie aku blaja kat UiTM Shah Alam..ambil jurusan diploma pengajian sukan..sekarang dah semester 2..perjalanan still jauh lagi..still ade 4 sem yg perlu ditempuhi..harap sem2 dpan dpt result yg cemerlang..dan dapat mnamatkan pgajiaan dgn result yang boleh dibanggakan!!!InsyaALLAH..

Berkayak Di Tasik Shah Alam

Bermula jam 8 pagi ktorg da sibuk angkat2 barg kt stor.ktorg angkat kayak,pedal dia,dia nye seat cover..pastu PFD ngan bot yang berat giler..azab nak angkat..berpeluh2 jgk la angkt barg2 tu untuk di masukkan dalam lori utk bwak ke Tasik Shah Alam..Bila da smpai kt tasik 2..ktorg kne plak kuar kan barg2 dari lori dan bawak ke tmpak sepatutnya..nak tecabut tgn angkat barg2 2..tp xpe..boley build up muscle..hehehehe..pas da siap ltak barg2 ktorg di brieefing oleh en hisyam serba sedikit pasal kayak..en hisyam cite pasal sejarah kayak,anatomy of kayak,jenis2 kayak..pas en hisyam brief,bermula la pengajaran berkayak secara praktikal..dengan memakai PFD sebagai keselamatan aku ngan husnul pun mula la berkayak..mula2 2 agak takut gak la..maklum la beginner..tp setalah mendapat teknik yang betul,da mcm pro da ktorg berkayak..hehehehehe..pastu ktorg kne jatuhkan diri dalam tasik 2 utk belajar cara2 nk naek balik klau da jatuh ngan cara2 untuk wat rescue..susah gak ar nk wat..aku plak partner ngan husnul.aku suh dia naik dlu dan aku pun tahan kt blakang..xtemampu aku tahan dan kayak ktorg terbalik..pastu tiba dtg plak 2 org penyelamat ktorg iaitu shah ngan sentul.nasib baik..dgn bantuan diorg dapat jgk la ktorg naik balik kat atas kayak 2..akhir sekali ktorg blaja pasal signal yang digunakan mase bekayak..pastu ktorg berkemas..masukkan barg2 dalam lori..dan habisssss.


satu pengalaman yang menarik berkayak nie..seronok sgt2..dgn adenye praktikal kayak nie..arap dapat membantu ktorg mase kat kem nnt..wasalam..

0 comments: